lördag 28 juni 2008

Mea culpa

Jag har varit en usel bloggare ett tag. Inte van än, antar jag.

Nu sitter jag med 2002 Annandale Cabernet Sauvignon i glaset och ska skriva igen. Vinet är fantastiskt. 66 månader på ek och helt fruktdrivet. Och helt utan den sydafrikanska rökigheten.

Provade med Alex Dale och han har en skön vinfilosfi. Mer elegans än kraft och sötma vilket förmodligen kostar honom pengar, men hur ska man göra vin om man inte gör det man tror på.
Hans Gravityviner är väldigt spännande. Och goda. Även den billiga chardonnayn var riktigt bra.

Alex verkar gilla Sverige btw, han skulle fira midsommar med Ulf Wagner och Håkan Nilsson.

På måndag ska jag träffa aussisarna från Paracombe. Det ska bli riktigt kul, eftersom jag är genomkritisk till shiraz på 16,5 % alkohol.

Inga kommentarer: